Viime vuonna Lempäälän Marjamäen yritysalueelle valmistunut DB Schenkerin alueterminaali oli Teräselementin yksi historian suurimmista KVR-urakoista. Rakensimme DB Schenkerille 12 000 neliömetrin terminaalirakennuksen, 4 000 neliömetrin lämmittämättömän hallin ja 2 000 neliömetrin toimistotilat yhdessä yhteistyökumppanimme Rakennus4 Oy:n kanssa.

Mittava kokonaisurakka ja projekti on saanut kiitosta sekä asiakkaalta että yhteistyökumppaneita: aikataulut pitivät ja rakentaminen hoidettiin ammattitaidolla ja laadukkaasti alusta loppuun.

Schenker Oy:n kiinteistöjohtaja Marko Liimatainen kehuu onnistunutta projektia: ”Erityisen tyytyväisiä olimme sujuvaan, luotettavaan rakentamiseen. Työmaa edistyi koko ajan hyvin.”

Energiatehokkuus ja tulevaisuuden tarpeet keskiössä

DB Schenkerin uusi terminaalirakennus korvasi Tampereen Hervannassa aiemmin sijainneen terminaalin. Uusi alueterminaali ja huomattavasti suurempi 13,5 hehtaarin tontti vastaavat DB Schenkerin kasvaviin liikkuvan kaluston tarpeisiin tulevaisuudessa. Terminaalin mittasuhteet on suunniteltu nykypäivän kuljetuskalustoa ajatellen.

Uudessa alueterminaalissa ei ole tarkoitus varastoida tavaraa, vaan se jatkaa matkaa saman tien. Terminaalille ajaa arviolta noin 300 ajoneuvoa kerran päivässä, ja lähetyksiäkin arvioidaan olevan yhden vuorokauden aikana noin 5 500. Lisäksi rakennuksessa on otettu kokonaisvaltaisesti huomioon myös energiatehokkuus sekä ympäristöystävällisyys rakenteissa, talotekniikassa ja energiankäytössä.

Kuvat: Marjo Lalli, Teräselementti Oy

 

Lisää tietoa ja kuvia Schenkerin alueterminaalista >

Lisää alueterminaalista myös DB Schenkerin verkkosivuilta >

 

Jaa artikkeli somessa