Eeron isä Juho myi maatilan Kankaanpäästä, jotta myynnistä saaduilla rahoilla saatiin varat hallien hankintaa varten. Myös Eero Viitalan lapset olivat mukana perheyrityksen toiminnassa. Vasta teini-iässä ollut tytär oli perheestä ainoa, joka puhui englantia ja niinpä hän sai tehtäväkseen soittaa Englantiin.
Kaupat tehtiin ja halleja saapui Suomeen viitisenkymmentä. Halleista laitettiin ilmoitus Kauppalehteen ja perheen äiti ”myydä pämäytti” koko kuorman viikossa maailmalle. Halpa hinta lie ollut merkittävä syy hyvään menestykseen.
Hallit olivat rakenteeltaan yksinkertaisia ja helppoja koota: käytännössä vain kaarelle taivutettuja I-palkkeja ja samaan muotoon mankeloituja aaltopeltejä, joista rakennettiin puolipyöreitä halleja.
Koska kysyntää tuntui olevan, Viitalat ryhtyivät itse tekemään samanlaisia halleja. Ne olivat hinnaltaan kilpailukykyisiä, moneen tarkoitukseen ja perinteisiin ratkaisuihin verrattuna nopeita rakentaa. Taivutettiin palkkeja ja mankeloitiin aaltopeltiä. Yritykseen palkattiin myös hitsaaja viimeistelemään palkkien päitä. Pian myös insinöörit tulivat mukaan kuvaan, mallistoon otettiin myös harjakattoisia halleja ja toiminta vakiintui.
Alkuperäisiä tai niiden mallin mukaan tehtyjä kaarihalleja oli eri puolilla Suomea aikoinaan todella paljon. Helsingissä niitä oli useita muun muassa Tattarisuon teollisuusalueella, Tampereella ainakin kaksi kappaletta Rantatiellä ja neljä Väinö Paunun linja-autohalleina. Nykyään terästä käytetään teräs- ja julkisivurakentamisessa monimuotoisesti ja laajasti.
Nykyään Teräselementti jatkaa perheyrityksen tarinaa jo kolmannessa polvessa. Eeron poika Jarmo toimii hallituksen puheenjohtajana ja sukujuuriensa mukaan nimetyt Jarmon lapset Juho ja Eero ovat aktiivisesti mukana yrityksen operatiivisessa toiminnassa – Juho Toimitilayksikön johtajana ja Eero kehityspäällikkönä.
60-vuotinen taival on ollut täynnä periksiantamatonta kehittymisen halua, uutteruutta ja tyytyväisiä asiakkaita. Teknologian kehittyessä Teräselementin tuotantoprosessit ovat jalostuneet ja laajentunut asiakaskunta on varmistanut, että työyhteisökin on kasvanut huipputekijöillä. Mutta yhtiön arvot eivät kuitenkaan ole muuttuneet: Kovalla työnteolla ja laadukkaalla työnjäljellä pääsee pitkälle.
Yrityksen alkuvaiheet Jarmo Viitalan muistaman mukaan.